info@karooweb.ir
ایمیل
ایمیل
9 الی 17
برج گردون ورودی شهاب 1
قبل از بررسی خطاها در طراحی اپلیکیشن مقدمه ای را خدمت شما ارائه میکنم. در سال 2017 ، بیش از 91 میلیارد برنامه از iOS App Store و Google Play بارگیری شد (که هیچکدوم شامل فروشگاه های برنامه شخص ثالث و فروشگاههای برنامه برای سایر سیستم عاملها نمی شود.) این تعداد زیادی برنامه – تقریباّ هر 13 نفر یک نفر - در کل کره زمین است.
اگر هر بخشی از یک برنامه نامطلوب باشد و یا کم کم نمایان شود ، کاربران تصمیم میگیرند نسخه جدید آن را نصب کنند که اشکالاتش برطرف شده باشد و کارایی بهتری برای کاربران داشته باشد.
هیچ چیز برای مصرف کننده هنگام حذف یک برنامه هدر نمیرود ، به غیر از احتمالاً چند دلار (و آنها میدانند که میتوانند بار دیگر برنامه را در هر زمان دیگر استفاده کنند.)، تنها ضرر وقت و تلاش طراحان و توسعه دهندگان است که برای مجموعه باقی می ماند.
شایعترین اشتباهات از عدم حفظ قوام در طول عمر برنامه تا مشکل در جذب کاربران در وهله اول است. طراحی یک برنامه با سادگی بصری چالش برانگیز است بدون اینکه تکراری و کسل کننده شود. یک برنامه باید بدون از دست دادن هدف، بیشتر طراحی دلپذیر و جزئیات UX را ارائه دهد.
اکثر برنامه ها در چند روز اول کارایی دارند و بعد حذف خواهند شد، بنابراین پیروی از برخی از طراحیهای اولیه برنامه های کاربردی تلفن همراه بهترین شیوه هاست و جلوگیری از رایجترین اشتباهات به طراحان کمک میکند تا برنامه هایی را تولید کنند که پس از گذشت 90 روز کارایی داشته باشند.
اغلب، اولین استفاده یا روز اول با یک برنامه مهمترین دوره برای قلاب زدن به یک کاربر بالقوه است. برداشت اول آنقدر مهم است که میتواند یک نقطه چتر برای همه بهترین طراحی های موبایل باشد. اگر چیزی اشتباه پیش رود، یا به نظر گیج کننده یا کسل کننده باشد، مورد علاقه کاربران بالقوه قرار نمیگیرند.
تعادل مناسب برای برداشتهای اول دشوار است، هر چند؛ در بعضی موارد، یک فرآیند طولانی مدت پرواز برای کشف ویژگی های لازم میتواند کاربران را خسته کند، با این وجود بدون سوار شدن صحیح، برخی از برنامه ها اگر کاربران بصری نباشند ، کاربران را گیج میکنند. ایجاد برنامه ای که بلافاصله شهودی باشد و در عین حال کاربران را با جذاب ترین ویژگیها به سرعت معرفی کند، یک عمل متعادل ظریف است.
به خاطر داشته باشید که وقتی کاربران برای اولین بار از یک برنامه استفاده میکنند ، لزوماً هیچگونه راهکار برای نحوه عملکرد برنامه یا کارهایی که میتوانند انجام دهند ندارند. فرایند مناسب آزمایش بتا به طراحان این امکان را میدهد تا دیگران را از همان ابتدا درک کنند. آنچه که برای تیم طراحی بدیهی است ممکن است برای تازه واردان نباشد.
از ورود به فرآیند طراحی بدون اهداف روشن خودداری کنید. برنامه ها اغلب به منظور دنبال کردن روند به جای حل یک مشکل، پر کردن طاقچه یا ارائه خدمات متمایز، بطور منظم طراحی و ساخته میشوند. برای طراح و تیم آنها، هدف برنامه روی هر مرحله از پروژه تأثیر میگذارد. این تصمیم را راهنمایی میکند، از مارک تجاری یا بازاریابی یک برنامه گرفته تا فرمت wireframe تا زیبایی دکمه. اگر هدف مشخص باشد، هر قطعه برنامه به عنوان یک کل منسجم ارتباط برقرار خواهد کرد.
انتقال این دیدگاه به کاربران بالقوه به این معنی است که آنها ارزشی را که یک برنامه برای زندگی خود به ارمغان میآورد درک خواهند کرد. لازم است که بینش به طور واضح از اولین تصور کاربر ارتباط برقرار کند. با چه سرعت میتوان این برنامه را به کاربران منتقل کرد؟ چگونه زندگی فرد را بهبود میبخشد یا نوعی لذت و آسایش را فراهم میکند؟ تا زمانی که سودمندی برنامه بلافاصله به کاربران منتقل شود، احتمالاً بخشی از 21٪ برنامه هایی است که 90 روز اول آن را میگذرانند.
هنگام ورود به بازار، اپلیکیشن هایی طراحی شده اند که طراحان میتوانند به عنوان مبانی اولیه مطالعه کنند. آنها میتوانند بر آنچه در حال حاضر وجود دارد بهبود ببخشند یا گزینه ای بینظیر برای برجسته کردن ارائه دهند. آنها نباید بی فکرانه تقلید کنند.
طراحان باید مراقب باشند که از برنامه ریزی متفکر معماری UX برنامه قبل از پرش به کار طراحی خودداری کنید. حتی قبل از رسیدن به یک مرحله سیم کشی، جریان کاربر و ساختار یک برنامه باید نقشه برداری شود. طراحان اغلب برای تولید زیبایی شناسی و جزئیات بسیار هیجان زده هستند. این امر منجر به ایجاد طرحی از طراحان میشود که عموماً از UX و منطق لازم و یا ناوبری لازم در برنامه استفاده نمیکنند.
آهسته قبل از نگرانی بیش از حد در مورد جزئیات ظریف، ابتدا جریان برنامه را بکشید. برنامه ها معمولاً به جای جزئیات ناقص، از کمبود جریان و سازمان استفاده میکنند. پس از اتمام روند طراحی، همیشه تصویر بزرگ را در ذهن داشته باشید. سپس جزئیات و زیبایی شناسی باید به وضوح مفهوم بیشتری را برانگیزد و تقویت کند.
به محض ترسیم ویژگیها و کارکردهای اصلی برنامه، زمان مناسب برای صحبت در مورد بودجه با تیم توسعه است. این مانع از صرفه جویی در یک تُن زمان در طراحی ویژگی ها و الگوهای UX میشود که در صورت نیاز به قطع شدن وقتی تیم توسعه منابع لازم برای اجرای آنها را ندارد، قطع میشود.
یادگیری هزینههای متوسط برای ساختن مفاهیم خاص، علاوه بر ارزشمندی از ابزار طراح است، زیرا تطبیق تفکر طراحی را با محدودیتهای اقتصادی آسان تر میکند. بودجه باید محدودیتهای طراحی مفیدی برای کار در داخل باشد، نه اینکه به عنوان ناامیدی به نظر برسد.
بسیاری از برنامههای شکست خورده سعی میکنند از راه اندازی بیش از حد بسیاری از ویژگیها را مورد استفاده قرار دهند. اگر برنامه به صورت مختصر توضیح داده نشود، به احتمال زیاد سعی در انجام کارهای زیاد نیز دارید. بهترین استراتژی، ممکن است برای بدست آوردن کاربران در ابتدا فقط با یک یا دو ویژگی قبل از آزمایش اضافات جدید در نسخه های بعدی باشد، تا ببینید چه چیزی با کاربران طنین انداز است. به این ترتیب، ویژگیهای اضافی احتمالاً در چند روز نخست زندگی مهم برنامه تداخل نخواهند داشت.
اگرچه هدف و اهداف نهایی مهم هستند ، اگر در متن مناسب هدایت نشوند، بی ربط میشوند. رابط کاربر برای یک برنامه خاص ممکن است برای تیم طراحی کاملاً واضح به نظر برسد ، اما ممکن است کاربران، آن را به عنوان بصری تشخیص ندهند. به عنوان مثال، کاربران هزاره یک برنامه ممکن است عملکردهای خاصی بصری پیدا کنند، در حالی که بازنشستگان ممکن است همان موارد گیج کننده را پیدا کنند.(یا برعکس) زمینه یا وضعیت فوری را که قرار است از آن استفاده شود، در نظر بگیرید.
آیا قرار است برنامه شما به سرعت و برای مدت کوتاهی قابل دسترسی باشد؟ یا، آیا این برنامه دارای محتوای زیادی است که به کاربران اجازه میدهد مدتی بمانند؟ چگونه طراحی این نوع استفاده را منتقل میکند؟ این نکات را هنگام نقشه برداری از جریان UX برنامه خود با دقت در نظر بگیرید.
اگر طراحی قصد دارد استانداردهای جدیدی را معرفی کند ، آنها باید حداقل در سراسر برنامه سازگار باشند. هر تابع یا محتوای جدید لزوماً نباید فرصتی برای معرفی مفهوم طراحی جدید باشد. آیا متن به صورت یکنواخت قالب بندی شده است؟ آیا عناصر UI به طرق قابل پیش بینی و در عین حال خوشایند در سراسر برنامه رفتار میکنند؟ قوام طراحی باید تعادل بین زبان تصویری مشترک موجود و جلوگیری از راکد بودن زیبایی شناسی را پیدا کند. تعادل بین قوام شهودی و کسالت یک خط خوب است.
شماره تماس
ایمیل ما
دفتر ما
شما هم نظر خودتونو به اشتراک بگذارید